onsdag 15 januari 2014

Svårt att få batteriet i mobilen att räcka?

En sak som jag tycker är riktigt störande med dagens moderna smartphones är att de drar så mycket batteri. Jag har en Samsung av näst nyaste generationen som är ett år gammal och jag har svårt att få den att hålla batteri mer än ett dygn vid normal användning. När den var ny kunde den klara två dygn i bästa fall. Om man använder den mycket, som när man reser, så är det ännu svårare. Så var det till exempel på mina resor till Wild Brown Bear i Finland. När man sitter i gömslet så blir det lätt lite tråkigt, då är det lätt att man tar fram mobilen med en bra ljudbok, kanske försöker surfa lite eller skickar SMS. Då märker man ganska snart att batteriet minskar och inte kommer att räcka till man får möjlighet att ladda igen.

På min andra resa tog jag därför med mig en Powerbank, ett extra batteri med en USB-port på som man kan använda för att ladda alla apparater som har en USB-laddare. Kapaciteten är 5000 mAh, vilket är tillräckligt för att ladda mitt Samsung-batteri ett par gånger.

Smart liten pryl som rekommenderas!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar