tisdag 3 september 2013

Senaste nytt från Finland

Som jag nämnt tidigare så kommer det att bli så att jag åker till Finland igen i mitten av denna månad, den 19-22:a för att vara exakt. Jag har kontakt med vår reseledare och får rapporter, men jag håller även koll själv på hemsidan för stället vi ska besöka. Den senaste tiden har varit riktigt bra och jag hoppas att det ser lika lovande ut när vi börjar närma oss avresa.

De bästa dagarna under senare delen av augusti innehöll:
26-27/08     Björn, järv och fyra vargar
25-26/08     Björn, järv och varg
23-24/08     Tre björnar, två järvar och varg
8-9/8           Björn med två björnungar, två järvar och varg

En i den senaste gruppen från Inside Nature fotograferade en varg. Du kan se bilden på Fotosidan, Vaksam varg

Vi hoppas att det fortsätter att se såhär bra ut. Fler rapporter kommer innan det är dags för avresa.

/Christer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar