onsdag 6 januari 2016

Varuprov på kommande produkt

Att få prova produkter som vi har eller kommer att ha i sortimentet är en av de stora förmånerna med att sälja produkter inom ens egen hobby. Förra veckan fick jag hem ett sådant prov som jag sedan dess har testat. Det var en hållare för kamerablixt, speedlights, för blixtstativ. Den hade dessutom ett så kallat Bowens-fäste för studiotillbehör. Bowens bajonettfattning för softboxar, reflektorer med mera är idag vanligt och jag har det själv på mina studioblixtar. Genom den här hållaren får jag tillgång till alla tillbehör som jag har skaffat till mina studioblixtar även till mina speedlights. Jättebra på många sätt, men främst för att man inte behöver skaffa flera uppsättningar tillbehör bara för att de ska passa till flera blixtar. Förutom Bowens-fästet fanns också fäste för paraply.

Ska fortsätta att testa men det första intrycket var riktigt positivt, gediget byggd och goda justeringsmöjligheter. Mina första tester var med en softbox på 50x70cm och en reflektor med raster. Ska även testa med en större softbox och snoot.

Kommer snart i en webbutik nära dig!

/Fotofyndet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar