onsdag 20 januari 2016

Bra att ha: Första hjälpen

Förutom det uppenbara, som kamera, optik, batterier, minneskort, etc, så finns det en hel del saker som är bra att ha med sig i kameraväskan. En sån sak, som jag alltid försöker ha med mig är ett första hjälpen-kit. Eftersom man har begränsat med utrymme så är ett litet format att föredra. Clas Ohlson har ett som jag fastnade för och som numera är med i min kameraryggsäck. Priset var endast 39 kr och innehåller följande:
Plåster
Sårtvätt
Sårtork
Vinylhandskar
Andningsmask
Brännskade gel

Finns i flera färger. Mått 16 x 11 x 5 cm och vikt 75 g

Jag har kompletterat med en liten sax, fler plåster, huvudvärkstabletter och allergimedicin. Andra användare rekommenderar att man även lägger i en kompress. Har man många fästingar där man bor kan en fästingplockare vara bra att ha.

Första hjälpen-kit Mini


/Christer




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar