söndag 3 mars 2013

Söndagstips: "När staden vaknar" - ta en promenad

Bilder från en vintrig morgonpromenad genom centrala Sundsvall, När staden vaknar.

Jag hade problem med bilen och hade den inlämnad på verkstad. Min bästa möjlighet att ta mig in till Sundsvall den här dagen var en fd kollega på ett företag där jag tidigare varit konsult. Den enda nackdelen var att han brukade börja jobba kl 6, jag kunde inte börja förrän vid 8. Jag åkte i alla fall med min kollega och tog en tidig och långsam fotopromenad genom ett vintrigt Sundsvall. Dagens söndagstips är därför lika enkelt och självklart som det är avlägset: Om du lämnar bilen på verkstad, väntar på barnen på idrottsträning, eller vad det nu må vara där du måste fördriva en timme eller två; Ta med kameran! Gör det till en minnesvärd promenad.

PS. Det var även den här promenaden som låg till grund för inlägget Geotaggning med mobilen


MC-parkeringen vid Metropol ser kall
och ogästvänlig ut. Om några månader
står det fullt med mopeder och motor-
cyklar här.
Bron över Selångersån in till Miuns område.

Trappa på Mittuniversitetet. Lite "Stairway
to heaven" känsla över den tyckte jag.
Tagen från bron över Selångersån.

"Din enda uppgift är att lysa upp
världen för andra"

Morgonpasset på gymmet.

I skatteskrapan lyser flitens lampa. "Skatter, skatter, jag älskar
skatter" som prins John säger i Robin Hood.

GA-kyrkan

GA-kyrkan

Kyrkans hus

Fin port på Kyrkans hus

GA-kyrkan i sin fulla prakt

Det känns som om det är en fördel för "Vet ej" här.

Morgonstädning i In-gallerian
Entrén till Handelsbankens lokal i stenstan.

En ensam, översnöad bänk i hamnen. 



Fotofyndet, för nattvandrare och dagsländor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar