måndag 31 mars 2014

Läsning med praktiska tips: Modellfotografering

En sak som jag verkligen skulle vilja och tycker mig behöva bli bättre på är fotografering med studioljus. Jag är en person som gärna använder naturligt ljus, men med handen på hjärtat så ger det ganska stora begränsningar i när och var man kan fotografera. Därför har jag ett antal blixtar, både externa kamerablixtar och studioblixtar av enklare modell, men jag är inte vidare bra på att använda dem.

Därför har jag nu köpt en bok, Modellfotografering av Christopher Grey. Boken är full med teori och framförallt praktiska tips om hur man tar bättre glamourbilder, alltså snygga porträtt på modeller som är uppklädda, ibland med en sensuell touch. Som sagt är den full med praktiska tips som bland annat innefattar uppställningar för en, två, tre och fyra blixtar, samt reflexskärm. Jag har inte hunnit prova tipsen med mina blixtar ännu men de är väldigt lätta att förstå och visas med exempelbilder.

Så ett tips blir att köpa boken Modellfotografering av Christopher Grey. Finns bland annat hos Neva Books.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar