måndag 27 juli 2020

Mammapower på stranden

En kväll när det såg ut att bli en fin solnedgång och jag hade tid till övers slängde jag ut en fråga i ett forum där flera av tjejerna som brukar vara modell åt mig finns. "Är det någon som har tid nu ikväll?" löd frågan. Linnea, som nyligen fått en liten son, svarade att hon var sugen och att hon hade en idé som hon ville pitcha. Idén gick ut på att hennes lille son, tre månader gammal, skulle vara med på vissa av bilderna och att vi skulle försöka visa mammapower, en stark, ung kvinna som är mamma.

Här är resultatet. Lyckades vi?




Jag gjorde även en svartvit variant av den första bilden, där jag använde kontraster för att ytterligare förstärka känslan av mörker och hot ovanifrån. 


Utrustning: Canon EOS 6D, Canon EF 70-200 f/4 L USM, Godox AD600 Pro, oxtabox

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar