torsdag 31 mars 2016

Bristande service för Sony

Matt Granger har skrivit i sitt nyhetsbrev och även gjort en video om det som han upplever som så stora problem med servicen på sin Sony-utrustning att han helt har tagit den ur sin professionella verksamhet.

I exemplet i nyhetsbrevet hade Matt skickat sin Sony A7r2 till service för att byta en trasig knapp och att få en sensorrengöring. Det tog en månad för Matt att få tillbaka kamerahuset och när det väl kom tillbaka visade det sig att man glömt sensorrengöringen. Matt är en fotograf som, precis som många andra, reser otroligt mycket. Resorna är också långa, så en service som drog ut på tiden kan göra att kameran blir hemma under en resa som är en till två månader lång.

Det finns mycket att förbättra för Sony här och vi kan anta att man jobbar hårt på att skapa en serviceorganisation för att kunna ta hand om sina proffskunder. Att prylarna håller för det är det ingen tvekan om.

/Fotofyndet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar