onsdag 3 februari 2016

Bra att ha: Sykit

Ytterligare ett tips på bra saker som man kan ha med sig i kameraväskan för att underlätta eller rädda upp en situation när man är ute på uppdrag är ett sykit. I kitet finns i allmänhet nål, tråd och knappar. Det är jättebra, speciellt när man fotar människor att kunna nysta ihop klädplagg, etc, men även för att kunna laga ryggsäck eller kamerarem om de skulle gå sönder.

Jag köpte ett kit på Clas Ohlson, som jag tyckte var ok till största delen. Det som inte alls var bra var saxen, så den åkte ut direkt. Den ersattes av en hopfällbar jag haft i många år, inköpt på Biltema. Annars fanns det man behöver. Tyckte att asken var lite onödigt stor i min ganska välpackade väska så jag tog ur alla prylarna och la dem i en lite ziplock-påse istället.

Sykit för resa

Saxen som ligger där istället för den som följde med hittade jag på Biltema, hopfällbar sax.



/Christer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar