torsdag 1 januari 2015

Summering av träningsåret 2014

Träning är en del av mitt liv och det är löpning som är mitt val av träningsform. Anledningarna är många till varför just löpning passar mig bra, men några är att jag är egen företagare och jobbar ganska mycket mer än vad många andra gör. Jag har två barn, två killar som är i ganska aktiv ålder, och jag är engagerad i skola och föreningsliv. Det gör att friheten att kunna träna precis när som helst passar mig. Det är bara att dra på sig dojorna och sticka ut.

Jag tycker ibland om att ha en bra podcast eller något annat i öronen när jag springer och på sätt rensa tankarna från allt det vardagliga. Men ibland är det skönt att bara ha det tyst, speciellt när jag tar någon tur ut på en skogsbilväg där man bara kan låta tystnaden brytas av sina egna fotsteg.

Under året (fram till 22 dec) har jag knåpat ihop 112 mil löpning på totalt 97 tim, 59 min och 41 sek. Det ger ett snittempo på 5:25 min/km. Inget rasande tempo precis, men med tanke på långpass och lugna återhämtningspass så är jag ganska nöjd ändå. Jag har under tiden gjort av med kalorier motsvarande 53 300g chipspåsar.

Jag har tävlat fyra gånger, ICA-loppet halvmaraton i maj, en sträcka om 11,4 km i stafetten Indalsledenloppet i juni, Lidingöloppet 30 km i september och Broloppet halvmaraton över nya Sundsvallsbron i oktober. Dessutom Borgsjön runt i juli som egentligen är en vandring om som saknar officiell tidtagning men som jag och några fler tar som en löpartävling.

Nu laddar vi för 2015 och målet där är att genomföra ett maraton till.

Efter målgång och ett genomfört Lidingölopp, på tiden 3.00.07.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar