tisdag 28 augusti 2012

Kläder och rekvisita i 50-talsstil

För den som tycker om att ta bilder med 50-talskänsla och behöver kläder vill vi rekommendera nätbutiken Sweet Sandy som säljer Rockabilly & Pinupkläder. Med ett brett utbud av klänningar, kjolar, toppar och jackor för kvinnor och skjortor, tröjor, jackor och byxor för män hittar man säkert det man söker. För den som har en gammal veteranbil från 50- eller 60-talet gör kläderna det lilla extra när man är på en utställning eller ett rally.

Vi passar på att fråga Sandra Jonsson som driver Sweet Sandy ett par frågor:

Sandra Jonsson, Sweet Sandy-Vilka är det som köper dina kläder?
De är väldigt blandat vilka som köper kläder av oss. Många kunder har ett brinnande intresse för just 50-tal eller 60-tal, men väldigt många vill bara ha nåt annorlunda som ingen annan har och vänder sig till just Sweet Sandy.

-Säljer ni bara på nätet?
Vi säljer på nätet, men väldigt många har kommit hem till mig för att känna och testa kläderna. Eftersom jag har känt att fler och fler vill komma till mig har jag beslutat att flytta till större lokal och kommer att öppna upp en mindre butik i  Njurundabommen (ca 2 mil söder om Sundsvall, reds anm). Den kommer hålla till i Nordljus gamla lokaler och det känns verkligen jättebra!

-Eftersom vi är en fotoblogg undrar vi såklart vem som tar era snygga produktbilder, gör ni det själva eller anlitar ni en fotograf, och vilka som är fotomodeller?
Hahaha... Ja du det är min kära sambo Mattias Brännström som tar produktbilderna och modellen framför det är jag... Men sedan har en gullig tjej som heter Eleonor Petterson Bredin tillsammans med fotografen Bert Öhman tagit bilder till karusellen på sidan. Vilket har varit väldigt kul att få ha.

-Ni håller till utanför Sundsvall, deltog du i Classic Lady 2012 som anordnades under Classic Car Festival i juli?
Nej, vi var faktiskt inte med på det nu i år. Jag har varit på turné med Sweetsandy.se och eftersom jag riktar mig in på hela Sverige så har jag åkt lite på andra ställen som Hayride i Hultsfred och Power Big Meet i Västerås mm. Kan hända att man är med nästa år. :)
Hade väldigt många kunder som kom hem till mig och skulle ha en fin outfit för Classic Lady.

-Brukar era kunder skicka in bilder på dem själva när era kläder används?
Ohh ja! Får in väldigt många bilder ifrån kunder och det är lika uppskattat varje gång! Vill gärna ha in mer. :)

-Vad har du för framtidsplaner för Sweet Sandy?
Framtidsplanerna för Sweet Sandy är såklart att man ska växa som företag och kunna ge våra kunder det bästa servicen inom Rockabillly- Pinupmode. Jag strävar alltid efter det man själv saknar i många butiker. Bra service, snabb leverans och att alltid kunna erbjuda det som inte finns i andra butiker.

Vi tackar Sandra för intervjun och önskar fortsatt lycka till med butiken.

Klänning för rockabillytjejer



Gul t-shirt med Dickies-logo.


Kameratillbehör för raggare & pinuppor hittar du hos Fotofyndet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar