onsdag 1 augusti 2012

Intervju med Marie, Fotofyndet

För att våra kunder ska få lära känna oss som jobbar med Fotofyndet kommer vi med början idag att presentera personalen i form av korta intervjuer. Först ut är Marie, som ni som ringt till oss säkert pratat med.

-Hur länge har du jobbat på Fotofyndet?
  -Sedan 2007 när jag gick ifrån min föräldraledighet.

-Fotograferar du mycket själv?
  -Ja det gör jag, minst varje dag.

-Vad fotograferar du då?
  -Det blir mycket på barnen förstås, och sedan vi skaffade våra katter har det blivit en del på dem också. Jag samlar även på hoyor, eller porslinsblommor som det kallas av många, och tar en hel del bilder på dem.

-Vad använder du för kamera?
  -Canon EOS 550D just nu.

-Vilket är ditt favoritobjektiv?
  -Det beror lite på vad jag ska fotografera, men Tamron 17-50/f2.8 sitter ofta på kameran. Det är den lite äldre modellen utan bildstabilisering.

-Något annat du använder ofta till kameran?
  -UV-filter sitter alltid på alla objektiv för att skydda frontlinsen. Sedan använder jag ofta närbildslinser när jag fotograferar blommorna. Ett enkelt sätt att komma lite närmare. Och kamerabatterier förstås, har oftast ett eller flera laddade extrabatterier med mig.

-Någon bild du är speciellt nöjd med?
  -Det är flera, beroende på motiv. En rolig situation som jag kommer ihåg är när vi såg Kronprinsessan Victoria i en park i Stockholm. Jag gick fram och frågade om jag fick ta en bild. Kronprinsessan var mycket tillmötesgående och sa att det gick bra.

-Har du något tips till Fotofyndets kunder?
  -Ja, att tänka i tid på om man behöver något till kameran. Det är flera gånger vi inte kunnat hjälpa folk som skulle resa bort pga att tiden som posten tar på sig inte går att påverka. Kolla igenom din utrustning 1-2 veckor före avresa så finns det gott om tid.

Vi tackar Marie för intervjun.

Marie, Fotofyndet

Fotofyndet, kameratillbehör för alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar