fredag 23 maj 2014

Första gången med nytt gömsle

På morgonen på första maj, när man är ledig, så klev jag upp extra tidigt och åkte till skogs. Med mig hade jag ett av våra gömslen, Wood 3-i-1-gömsle, och åkte till en plats vid ett äldre kalhygge med lövsly och tallplant, där jag tänkte att chansen att få se betande älg var god.

Gömslet fungerade mycket bra och på bilderna nedan ser du hur man fäller upp gömslet, monterar taket och hur det ser ut när det är färdigt.

Tyvärr hade jag ingen större tur med djuren den här morgonen, men det kommer fler tillfällen. Att vara ute i naturen och sitta med sin kaffekopp och lyssna på fågelsången är en naturupplevelse bara det, trots att inget lyckades fastna på bild.

Gömsle för foto och jakt Wood 3 i 1

Ta ut gömslet ur bärväskan

Fäll försiktigt ut det ihopvikta gömslet

Lyft och dra isär de fyra väggarna

Sätt i takpinnarna, dra på och spänn fast taket

Sådär, klart för spaning




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar