söndag 26 april 2020

Fyndat nya blixtar

Såg en annons på Facebook med två Godox speedlights, eller kamerablixtar, som var till salu. Den ena var testad, den andra ny i kartong. Det medföljde också en sändare av den lite bättre typen XPro för Canon.

Priset var så lockande att jag slog till direkt. Det är blixtar av samma typ som jag redan har en, V860II, men jag tänker mig att det är bra att ha fler. Tanken är nämligen att det framåt höstkanten kan bli aktuellt med lite kurser eller workshops, och då måste man ha prylar att kunna använda för flera grupper på samma gång.

I min Godox-uppställning så ingår nu:
1x AD600 Pro
1x AD600 BM
1x AD200
1x V1
3x V860II
2x SK400

SK400 är den enda modellen av dessa som är nätansluten, övriga är batteridrivna.

Bland sändarna så har jag X1T-C (2x) och XPro-C (2x). Dessa ska kompletteras med modellerna för Nikon, Sony, Olympus och Pentax.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar