onsdag 13 november 2019

Ta bilder av dina uppställningar

Sitter och funderar på ett kommande uppdrag och hur jag ska lösa ljussättningen i år. Det är ett återkommande uppdrag för ett större företag. Jag var riktigt nöjd med utfallet det senaste året, och nu när det är dags igen så försöker man dra sig till minnes hur man gjorde då.

Då är det ganska värdefullt att ha dokumenterat sin uppställning av blixtarna genom att ta bilder även på dem. Då kommer man ihåg och kan lätt göra justeringar om det skulle behövas.

En skillnad mot förra året kommer att vara att jag i år kör hel sladdlöst. Jag satsar på mina batteridrivna blixtar. Jag har haft dem så länge nu att jag vet vad de går för och hur länge jag kan använda dem innan det blir dåligt med kräm i batterierna. I och med att man vistas i olika festlokaler år från år så är det svår att veta var det finns tillgång till ström och hur man kan dra kabel till fotoplatsen. Därför är det riktigt skönt att vara oberoende och kunna lita på sina batteridrivna blixtar.

En stor octabox rakt ovanför mig som huvudljus och en varsin strip softbox med grid på varsin sida om bakgrunden får bli årets uppställning.

Återkommer med resultat!

Tyvärr är det svårt att visa bilder från liknande uppdrag, men det som alltid
gäller är att spela sina kort rätt... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar