torsdag 21 november 2019

Glad för vinnarbild

Blev riktigt glad när resultatet i Sundsvalls Fotoklubbs hösttävling presenterades på novembermötet, när det visade sig att jag vunnit den digitala klassen 2019.

Det var lite speciellt för mig eftersom bilden visar mina två söner. Det är alltid svårt att tävla med bilder på sina egna barn, eftersom de egna barnen är det käraste man har så har man otroligt svårt att bedöma bilden utifrån sina kvalitéer. Man känner mer för den än vad den kanske förtjänar, tack vare att man tycker om personerna på bilden så mycket. Därför blev jag extra glad när domaren berättade sin syn på bilden. Domare var Svanthe Harström, fd pressfotograf, fotolärare och mycket annat. Numera aktiv pensionär.

Den aktuella bilden är tagen på en begravning och det allvarsamma syns i bilden, samtidigt som det finns något varmt i den.

Vinnarbilden i Hösttävlingen 2019, digitala klassen

Jag vann faktiskt digitala klassen även 2018, med bilden nedan, så det blev en "back to back win".

Vinnarbilden från 2018... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar