torsdag 11 juli 2019

Elektronisk EDC

I ett tidigare inlägg berättade jag om vilka olika saker jag har med mig för att kunna lösa saker som händer när man är ute på fältet. En av dessa saker är ett USB-minne, och där skrev jag att jag skulle berätta lite mer om vad som finns på minnet. För tanken är dels att det ska vara ett lagringsutrymme i reserv, ifall man behöver tömma ett minneskort, få bilder av någon annan eller vad det nu kan vara.

Dels är tanken att man ska ha med sig en del uppgifter som kan vara bra att ha, men som inte är jättelätta att komma åt om man är ute och speciellt inte om man har dålig tillgång till internet. För att underlätta tillgången till uppgifterna på minnet har jag valt ett som har anslutning för både USB A och USB C. Med USB C kan jag sätta minnet direkt i min Samsung smartphone och plocka upp exempelvis manualerna.

Manualer
 Kamerahus
 Objektiv
 Blixtar
 Blixtutlösare, sändare och mottagare

Firmware
 Blixtar
 Blixtutlösare

Program
 Godox Firmwareuppdateringsprogram G1, G2 och G3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar