lördag 18 november 2017

Undervattensfoton inspirerar

Något som inspirerat mig länge är bilder tagna under vatten. En duktig modell som har förmågan att posera under vatten, en färgglad klänning och en pool med vackert blått vatten, kan vara förutsättningar för riktigt bra bilder.

Nackdelen för mig som fotograf är att det är en viss tröskel att komma dit. Dels behöver man investera i undervattenshus för kameran, dels i lite personlig utrustning för att kunna vistas under ytan. Sedan kan man nog räkna med att det tar ett tag att lära sig hur man gör också, så första gången man provar lär man se till att ha rejält med tid på sig. En pool där man är ensam och kan experimentera som man vill är kanske inte heller så lätt att hitta.

Någon gång ska jag prova i alla fall, för resultaten blir episka!

/Christer

Mina enda undervattensbilder med människor på hittills är från en semester
i Egypten 2016. Här min äldste son på bilden. Bilden är tagen med en
Olympus kompaktkamera. Foto: Christer Hägglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar