onsdag 22 november 2017

Investeringsfunderingar

Går i lite investeringsfunderingar för resten av studiosäsongen. Funderar dels på vad inriktningen kommer att vara men även på vad man ska välja för investeringar för att komma längst.

Jag har en batteridriven studioblixt från Jinbei som jag använder väldigt mycket. Det finns en nyare modell av den som vore väldigt trevlig att prova. Men det är en rätt stor investering och hittills har jag egentligen inte sett att jag har haft behov av flera batteridrivna studioblixtar. Ofta räcker det med en speedlight för upplättning.

I studion har jag hittills kört med tygbakgrunder och vinyl med tryck på. Tyg har helt klart sina utmaningar, så det vore onekligen riktigt bra att investera i pappersbakgrund.

Fler ljusformare är alltid bra att ha, och att ha två av vissa. Idag har jag en deep octa, två softboxar 60x40, en strip soft box 120x30, en reflektor diameter ca 25 cm och en snoot. Strip soft boxen och reflektorn känner jag ett behov av att komplettera med fler likadana för att använda på flera blixtar samtidigt.

Rökmaskinen jag har är i minsta laget. Den töms fort och tar rejält med tid på sig för att bli varm igen. En större vore helt klart praktiskt. Rökmaskin är för övrigt ett måste i varje fotostudio!

/Christer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar