fredag 17 november 2017

Nya podd-fynd

Ni som följer bloggen vet att jag är en storkonsument av poddar. Dels om foto, där det tyvärr inte finns så mycket på svenska, men även om andra aktuella samhällsämnen. Brottsfall är en sak som intresserar mig, så jag har tidigare lyssnat mycket på såna poddar. Har genom en god vän gjort ett par fynd på senaste tiden. Främst är det podden "En mörk historia", som handlar om en del mer eller mindre kända fall. Det i skrivande stund senaste fallet är det så kallade sommarstugemordet utanför Arboga, med den så kallade "Arbogakvinnan" och hennes pojkvän. Mycket välproducerat och överlag riktigt bra.

En annan favorit som jag inte tror att jag tipsat om innan är "Historiens berså". Det är en podd om historiska händelser och fenomen, som på ett lättsamt och humoristiskt sätt behandlas och berättas. Bland rubrikerna ser vi "1066 – mer än en portkod", Hur kaffet räddade västvärlden och Regentlängden, där varje regent får en kort och kompakt presentation. Briljant, speciellt för att väcka intresse för vår historia!

Jag använder acast för att lyssna på poddar.



/Christer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar