onsdag 25 oktober 2017

Dubbelremmen fungerar utmärkt

Efter att ha använt den nya dubbelremmen av rapid-typ på ett antal event, främst motorsport, men även en del andra, så måste jag säga att jag är extremt nöjd med den. Den ger en jämn och skön belastning på axlarna och ryggen, och jag kan snabbt nå båda kamerorna. Som jag berättade en gång förut så var det tidigare alternativet kamera 1 i rapid-rem och kamera 2 antingen i en vanlig rem på axeln, eller i kameraväskan på axeln. Det ledde till att jag mer än en gång höll på att tappa kamera 2 från axeln, och att jag missade ett antal bilder på grund av att kamera 2 låg i kameraväskan.

Men nu när jag kommit till rätta med den nya remmen så måste jag säga att det fungerar ypperligt. Så nu använder jag både enkelremmen, när jag bara behöver en kamera, och dubbelremmen när jag behöver ha två.

Om man ska komma med något negativt om den så är det väl i så fall att den är lite besvärlig om man bara har en kamera hängande i den. Det hade varit önskvärt om det gick att få tyngden från den kameran att gå över i remmen på motstående axel. Men det har man inte riktigt lyckats med. Så min rekommendation blir enkelrem för en kamera, dubbelrem för två kameror.

Om du är van att använda två kameror eller har funderat på att börja göra det, så garanterar jag att du kommer att bli nöjd med den här remmen!

Kamerarem av rapid-typ, dubbel


/Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar