tisdag 22 september 2015

Vinylbakgrund

Som jag skrev för några veckor sedan beställde jag en ny bakgrund inför kommande studiosäsong. När den kom insåg jag att jag slarvläst beskrivningen, då den var alldeles för liten för att vara praktiskt användbar till annat än halvkroppsporträtt. Testade med min yngste son som modell och resultatet blev bra. Men som sagt, den räcker inte till vuxna människor som står upp. Så det fick bli en beställning till. Fördelen med denna är såklart att den är ganska lätt att hantera.

Exempelbilden är ljussatt med två speedlights, en med softbox på modellens högra sida, och en med paraply på modellens vänstra sida.

Så dagens tips får bli att läsa produktbeskrivningen noga och reflektera över måtten så att man vet vad man får.

Produkterna som användes vid denna fotografering var:
1st Blixt MeiKe MK600
1st Blixt MeiKe MK-930
1st Blixtutlösare YongNuo RF-602C
1st Softbox för speedlight
1st Paraply vitt
1st Paraplyhållare
2st Blixtstativ
1st Bakgrundskit (med annan bakgrund)

Canon EOS 7D Mk II, Canon EF 50/f1.8 II

/Christer


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar