måndag 14 september 2015

Ny kameraväska...

Ni vet det här gamla talessättet om skomakarens barn och skicket på deras skodon. Detsamma gäller i viss mån min egen utrustning, speciellt beträffande kameraväskan. Jag har länge använt en TnB-väska som vi tidigare sålde. Tyvärr var kvaliteteten undermålig på ett par av dragkedjorna på väskan och vi bytte ut ett antal på garanti. Även min egen väska var drabbad av det här problemet och jag har därför haft svårt att stänga den under ganska lång tid nu. Jag har dock verkligen gillat storleken och alla fack på väskan, så det har varit otroligt svårt att skiljas ifrån den.

Men nu har jag i alla fall gjort slag i saken, och testar kameraväskan Bilora Reporter Standard. Det är en relativt stor axelremsväska och jag hoppas få ner alla saker jag vill ha med som basutrustning i den. Det jag vill ha med mig är:
Canon EOS 7D Mk II med 17-50/2.8 eller 50/1.4
Canon EF 70-200/4L
Blixt Meike MK 580
Något ytterligare objektiv
Samt batterier, minneskort, blixtutlösare, och även modellreleaser på en dubbelvikt A4, penna, mm. 
Jag har packat väskan nu och fått ner sakerna, men det återstår att testa om jag fått till packningen på ett bra sätt så att det är lättsamt att komma åt alla grejer.

Såhär ser väskan ut i alla fall:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar