måndag 18 augusti 2014

Jag känner en järnman

Som en del av er som läser bloggen vet så tränar jag löpning. Jag springer någon eller några halvmaraton per år och har sprungit ett Stockholm Marathon. Min träningskompis genomförde i lördags tävlingen IronMan Kalmar. För er som inte känner till vad IronMan är för något så är det en triathlontävling där man simmar 3,9 km, cyklar 18 mil och springer 4,2 mil, dvs ett maraton. En riktig kämpainsats och min kompis lyckades dessutom med 9 min marginal komma under den tid han hade önskat.

Att genomföra en IronMan-tävling kräver målmedveten träning i flera år, med en riktigt seriös satsning under hela året innan tävlingen. Jag är full av beundran både för den målmedvetna träningen och tävlingens genomförande.

Målgången för 1391, Jon Hedlund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar