onsdag 20 augusti 2014

Att jobba med rörlig bild

Jag har sedan några månader tillbaka försökt lära mig lite mer om rörlig bild, alltså att filma med min DSLR-kamera. Stillbilden har alltid varit mitt sätt att dokumentera, men när det kommer till vissa situationer så har den helt klart sina begränsningar. En sådan är när man besöker musikevent. Jag gillar countrymusik och har fått en del kontakter inom den genren, mindre band som gärna får hjälp med att filma och fotografera på konserter. Det känns som om man börjar lära sig nu, men det har tagit några försök.

Videon nedan är filmad med en Canon EOS 650D och en Canon EOS 550D, där jag har använt följande tillbehör:

2st Trebensstativ Pro 1710 AL
2st Videohuvud Bilora för kamerastativ
1st Mikrofon RW-MIC108A
2st Batteri New View LP-E8 (samt 2st originalbatterier)
4st Minneskort Silicon Power SDHC SC10 (32GB)

Kom gärna med kommentarer och tips på förbättring.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar