söndag 29 mars 2020

Dags för en nu utmaning, kanske den största!

Det har blivit dags att köra igång en ny utmaning. Formatet är det "gamla välkända" 50x50. Det vill säga att under 50 dagar ta en bild med 50 mm objektivet på kameran. En skillnad är att vi den här gången är fem personer som genomför utmaningen tillsammans. Den stora skillnaden är dock, naturligtvis, Corona-virusets framfart. Det är oroliga tider för oss och våra nära, och även om alla även fortsättningsvis kommer att må bra, vilket jag hoppas på, så innebär det rätt stor skillnad för mig som normalt sett reser en del.

Under den här utmaningen hade jag planerat minst tre olika resor, vilket för mig brukar innebära att bilderna kommer ganska lätt till mig med saker man passerar som man aldrig sett förut, eller något ifrån orsaken till resan. Oftast drifting såklart. Dessutom brukar jag under varje utmaning ha någon eller några porträttsessioner med någon modell. Om läget inte börjar förbättras ganska snabbt så kommer det inte heller att bli av under tiden från 1 april till 20 maj. Vägen till och från jobbet har också varit en källa till bilder under de tidigare utmaningarna. Som läget är nu så arbetar jag hemifrån. Så det kommer verkligen att bli en utmaning att variera bilderna.

Samtidigt får man försöka att bevaka och skilda situationen vi står inför på bästa möjliga sätt.

Här i bloggen kommer jag att redovisa bilderna tio i taget, 1-10, 11-20, osv, precis som jag gjort tidigare.

Förra årets höstutmaning ledde till en utställning på Söråkers Folkets Hus.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar