torsdag 8 augusti 2019

Solnedgång vid havet

Ett sätt att hitta modeller som jag tycker är framgångsrikt är att fråga sina vänner om de har vänner eller bekanta som de tror skulle kunna tänka sig modella. Det var så jag fick kontakt med Cecilia, genom vår gemensamma vän Ann-Marie. Vi bestämde dag och tid och lite grovt var vi skulle hålla till. Alla tre sammanstrålade och vi tog oss fram till platsen vi bestämt.

Det här var första gången Cecilia stod framför en kamera annat än på vanliga familjebilder, men jag tycker att hon gjorde ett utmärkt jobb.

För att balansera den nedåtgående solen och ge ljus på Cecilia använde jag min Godox AD600 Pro. Eftersom det blåste lite och jag var osäker på hur mycket min assistent skulle kunna hålla i blixten så valde jag en reflektor på blixten, istället för octabox som är mitt förstahandsval. På vissa bilder fick jag även använda en AD200 för att slå lite extra ljus på benen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar