onsdag 31 januari 2018

Storinvestering

Som jag skrev på fotografiverksamhetens Facebook-sida idag så har vi gjort den enskilt största investeringen sedan vi startade den verksamheten. På Facebook skrev jag inget om vad det gäller, men jag tänkte att jag skulle dela det med er här.

Jag har investerat i ett helt nytt blixtsystem, med en batteridriven blixt på 600Ws, en batteridriven blixt på 200Ws, två nätanslutna blixtar på 400Ws och två speedlights med ledtal 60. Orsaken är att mitt tidigare blixtinnehav har spretat lite och varit svårt att kontrollera under fotograferingarna. Det hela ställdes på sin spets under boxningsfotograferingen i januari, när jag fick tränga mig in och flytta på en blixt varje gång jag behövde justera den. Dessutom har jag använt min batteridrivna Jinbei-blixt i studion bara av den anledningen att jag har kunnat justera den med en fjärrkontroll.

Det här nya systemet inkluderar även en kompatibel kontrollenhet, där alla sex blixtarna ska kunna justeras direkt från kameran, avseende effekt, program (M, TTL, Multi), aktivera high speed sync, och så vidare.

Jag hoppas och tror att det kommer att bli ett lyft för verksamheten med modern utrustning.

Välkomna till oss med era förfrågningar!

http://www.nolema.se/

/Christer



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar