torsdag 4 januari 2018

Mitt år med DriftZone

Jag hoppade på ett okänt projekt den här tiden förra året. DriftZone, en nystartad nyhetssida för motorsporten drifting startades av Stefan Lindgren i Surahammar. Han sökte folk som ville hjälpa till, och jag hoppade på. Och vilket år det har blivit.

En lista på de event som jag besökt och rapporterat ifrån:
14 maj privat körning Sundsvall Raceway
3 juni Frikörning Sundsvall Raceway
16 juni Gatebil på Mantorp Park, Linköping
17 juli SM-deltävling Sundsvall Raceway
21 juli Swedish Drift GP, GTR Motorpark, Eskilstuna
26 juli Bus1, Mittsverigebanan, Härnösand
29 juli Frikörning Sundsvall Raceway
5 augusti Northern Drift Series, Kalix
9 augusti Bus1, Mittsverigebanan, Härnösand
23 augusti Bus1, Mittsverigebanan, Härnösand
27 augusti Gymkhana Drift, Östersund
2 september Drift Matsuri, Sundsvall Raceway
15 september RM-final, GTR Motorpark, Eskilstuna
22 september Gatebil, Mantorp Park, Linköping
14 oktober Driftdays, GTR Motorpark, Eskilstuna

Totalt har jag rest drygt 700 mil till olika tävlingar och event, tagit ~17000 bilder och skrivit 231 artiklar och inlägg på DriftZones webbsida.

Som tur är så delar jag det här intresset med min äldste son, så jag har haft honom med mig på det mesta av det jag har varit på. Långa bilresor tillsammans gör att man kommer nära varandra.

Nu är vi angelägna att se vad 2018 har på lut...









Fotofyndet, kameratillbehör för den prismedvetne fotografen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar