söndag 5 mars 2017

Studiobilder

Som en del i mitt 50x50-projekt skulle jag ta en selfie. Men inte en sån där man sträcker ut armen med mobilen i handen, utan en genomtänkt studioselfie. Resultatet blev ganska lyckat, och när jag ändå hade prylarna uppställda så bad jag barnen ställa sig framför kameran också.

Båda är tagna med Canon EOS 7D Mk II och Sigma 50mm f/1.4 ART. Ljussättningen är gjord med en studioblixt på ett bomstativ på höger sida sett från kameran, med en deep octabox. På vänster sida bakom modellen sitter en YongNuo YN560IV speedlight med reflektor och raster, för att ge lite ljus som frilägger håret från bakgrunden. För att kontrollera ljuset använde jag en YongNuo YN560-TX sändare, och en YongNuo YN622C på studioblixten. Speedlighten har inbyggd mottagare.

Leo, 13 år, och Noel 10 år.

Foto: Christer Hägglund



/Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar