onsdag 31 augusti 2016

Tidsödande säkerhetskontroll

Under hemresan från Frankrike nyligen så hamnade jag i en tidsödande säkerhetskontroll. Det var på flygplatsen Charles de Gaulle som jag gjorde som jag brukar göra, tog upp datorn ur handbagaget, tömde fickorna och la väskan på bandet. Men nu åkte väskan tillbaka och jag fick plocka upp kamerahus, två objektiv, två blixtar, blixtutlösare, etc och separera allting. Dessutom öppnade man skyddsfordralen för blixtarna och tittade där. En ganska tidsödande hantering som jag förvånades lite över, i och med att det inte behövdes när jag reste till Paris.

Hur som helst så gick det såklart bra, och jag hann med flyget ändå. Och man vet ju bättre än att börja diskutera med säkerhetsvakter, speciellt franska sådana...

/Christer

Bild från Frankrikeresan
Foto: Christer Hägglund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar