fredag 7 december 2018

Frustrerande med inställda plåtningar

Har haft lite missflyt ett tag nu med inställda plåtningar. Tre på raken som blivit inställda, med olika modeller och av olika anledningar. Främst är det jobb som stört planerna, och som jag nämnt tidigare så är det inte så mycket att göra åt det när man kör TFP, obetalt samarbete.



Planer finns det gott om i alla fall, där jag har ett par lite mer konceptuella idéer. En har jag provat förut och tänkte nu köra i lite större skala med fler modeller. Jag har tagit hem rekvisita och fått napp på ett par modeller som är intresserade.

Den andra är att sätta bild till en speciell låttext. Till den har jag börjat skissa upp i grova drag hur jag vill förstärka låttexten med mina bilder och vilka ord jag vill accentuera. Kanske har en idé om vilken modell jag vill använda också, men har inte lyft det med personen i fråga. Det krävs lite av en person att vara med i ett sånt projekt, eftersom det krävs skådespelartalang för att visa känslor i stillbilder. Vi får se hur det projektet tar fart.

Positivare är att det är dags att resa. En resa i jobbet och en resa privat, och något jag alltid försöker är att sno åt mig en halvtimme för att gå runt och plåta i städer jag besöker. Vi får se hur det blir med tid på jobbresan, då den är ganska kort och koncentrerad, men som sagt ska jag försöka.

Nu är äntligen RSF Årsbok på väg också. Riksförbundet Svensk Fotografi ger varje år ut en bok med bilder från medlemmarna i svenska fotoklubbar. Några tusen skickas in varje år, och något hundratal väljs ut. Jag hade turen att få med en bild i årets upplaga, dock vet jag inte vilken av de fem bilder jag skickade in. Eller vilka för den delen. Det visar sig snart.

Återkommer med bilder från resorna och förhoppningsvis med lite färska modellbilder.

/Christer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar