onsdag 27 december 2017

Man borde vara ett team...

Funderar återigen på olika teman för modellplåtningar. Viss rekvisita är redan beställd och börjar ramla in. Man slås av att det blir ganska snabbt mycket att hålla reda på. Jag har duktiga människor som hjälper mig med olika saker när det behövs, men det är oftast när jag ber om det. Funderar på att man borde bilda ett team av människor som tillsammans försöker driva på för att genomföra olika plåtningar.

Projektledare, någon som håller ihop alla delar och hjälper till att hitta modeller, platser och teman
Makeupartist, som sköter modellens makeup och hår, på plats eller innan
Assistent, en huvudassistent, som kan ta hjälp av flera, beroende på uppdrag
Fotograf, som då är jag
Videograf, som kan filma själva genomförandet
Retuschör, som hjälper till med efterbehandling av bilder

Projektledaren och huvudassistenten kan vara samma person

Man får grunna vidare på att hitta rätt människa till respektive position.

/Christer



En av mina större produktioner.
Foto: Christer Hägglund
Modeller: Cilla Skoglund & Johan Sund
Assistent: Åsa Granlöf
Makeup: Louise Karlsson
Bil: Micke Sotarn Sundbergs Plymouth '47
Edit: Ann-Marie Stålgren, Amsen webbdesign

Ett annat exempel.
Foto: Christer Hägglund Modeller: Sundsvall Demolition Rollers
Makeup: Jen Korn, Jenny Almquist
Redigering: Ann-Marie Stålgren, Amsen webbdesign


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar