söndag 17 december 2017

Fotoplaner för 2018

Jaha, det börjar närma sig slutet på året och man börjar så smått smida lite planer för nästa år. Inför 2017 hade jag en del planer. En resa till Kraków, en natt i gömsle, resa till Lofoten, mer modellfotografering, kurs eller workshop, vidareutveckla motorsportfotograferandet och fota/filma konserter var det jag hade med i min plan i december förra året.

Kraków: Check
Natt i gömsle: Check
Resa till Lofoten: Återstår
Mer modellfotografering: Check
Kurs eller workshop: Återstår
Vidare utveckla motorsportfotograferandet: Check
Fota och filma några konserter: Check

Ett ganska gott resultat ändå. Dessutom hade jag en workshop som jag ville gå, men som tyvärr krockade med ett annat uppdrag, så den fick stå åt sidan. Där det har hänt mest är väl helt klart motorsporten, där jag blev med i redaktionen för DriftZone.se och som kom att påverka mitt liv i allmänhet och mitt fotograferande i synnerhet under 2017. Och vi går in med full fart i 2018!

Men nu planerna inför 2018. Det kommer att bli en hel del motorsport även under 2018. Säsongen drar igång i påsk, och från den tiden och framåt så lär det vara full fart.

Jag fortsätter att försöka utveckla modellfotograferandet, och det kommer också att fortsätta in i 2018. Försöker att dra upp lite mer detaljerade planer, där jag beställer hem kläder och rekvisita för plåtningar, hittar platser, planerar med modeller, osv, så när allting finns på plats så är det bara att hitta en tid när alla kan. Skulle fortfarande vilja inleda lite fler nya samarbeten, det har kommit några nya under 2017, men det finns alltid plats för några fler. Återinlett något samarbete också, vilket är trevligt.

Jag har inga resor planerade nu, förutom de till SM/RM-deltävlingarna i drifting. Men målsättningen är att besöka åtminstone ett utländskt driftingevent under 2018. Vi får se vad som går att sy ihop.

Runt nyårsafton återkommer jag som vanligt med en årskrönika om vad som skrivits om i bloggen, vilket också blir en sammanfattning av mitt fotoår lite mer i detalj.

Hoppas att vi ses ute i fotosverige!

/Christer





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar