måndag 22 september 2014

Dags för Lidingöloppet

I helgen går Lidingöloppet av stapeln. Det är i år 50:e gången som Lidingöloppet arrangeras och man har därför berett plats för extra deltagare med ett helt startled extra. Totalt är det drygt 20.000 löpare som deltar i det "vanliga" Lidingöloppet, dvs 30 km-banan.

För mig är det första gången i tävlingen men jag har erfarenhet från ett maraton och ett antal halvmaraton och efter att ha haft bra träning under större delen av sommaren och hösten så är jag så väl förberedd som jag kan vara.

Målsättningen till en början var att springa på 2:45 min, men eftersom startgrupperna är fulla så har jag inte lyckats seeda upp mig till en bättre startplats utan startar i startgrupp 11, dvs sist. Det kommer att bli trångt i spåret, speciellt i starten, så målsättningen är framflyttad till att komma under 3 timmar.

Stafetten Indalsledenloppet 2014

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar